30 elokuuta 2011

Olen kotosalla tänään tytön kanssa, hain eilen kesken päivän koulusta, mutta nyt ollaan jo sairastamisen kanssa voiton puolella. Tytär nukkui pitkään ja minä luin aamulla hiljaisuudessa Hesaria ja mukana tullutta kulttuuripääkaupunkilehteä. Lehdestä sain idean käydä syyslomalla Carl Larssonin näyttelyssä Turun taidemuseossa. Näyttely on kaikkien aikojen laajin Suomessa.
Hesarissa puolestaan oli kiinnostavan uuden Brittisarjan esittely. Downton Abbey vaikuttaa erittäin kiinnostavalta, jatkoakin on tiedossa! Ensimmäinen tuotantokausi on seitsemänosainen.

Syksy on mielentila, mood, joka sopii minulle. Hain persilijaa penkistä ja huomasin, miten ilmassa oli uutta raikkautta. Sitten luin sähköpostini ja huomasin, että saan Kiurut laulavat kirjan paperikansilla.Olin huutanut sen minkä sain, eli ilman paperikansia, mutta yllättäin myyjä kysyi, olisinko kiinnostunut vaihtamaan kirjan paperikantiseen versioon. Hän olisi laittamassa kirjaa myyntiin, mutta tarjoaisi sen minulle mikäli maksaisin euron lisää. Ja tottakai kiinnostuin tästä vaihtoehdosta! Rauha S. Virtasen kokoelmani alkaa olla valmis.Kirjasta Ruusunen, minulta puuttuu paperikansi. Tiedän, että kansipaperi on minulla ollut, mutta jostain ihan käsittämättömästä syystä se on hävinnyt ?! vuosien varrella. Olen luultavasti ollut jossain vaiheessa sitä mieltä, että se on kivempi, ilman paperikansia.
Hassun taskukuvan laitoin siksi, että olen kovasti tykästynyt Gudrun Sjödenin "perunamekkoon." Ja todentotta, taskuihin mahtuisi monta perunan mukulaa. Mutta minusta on muutenkin mukava pyöritellä käsiä taskussa. Perunamekko löytyy täältä! 





2 kommenttia:

  1. Pikaista paranemista sinne koululaiselle. Hyvä kuulla, että olette jo voiton puolella. Nyt on kai aika paljon flunssaa liikkeellä. Meillä perheen kuopus (lokakuussa 4v. poika) ja minä niiskutamme nuhaa, mutta kuumetta ei ole onneksi tullut.

    Tuo Carl Larssonin näyttely olisi ihana nähdä. Ja tämän illan tv-sarja, jos vain muistan avata television. Olen nimittäin aika huono telkkarin katsoja, mutta jos muistaisin laittaa digiboksin tallettamaan. Kaikki brittiläinen kiinnostaa.

    Onko sinulla nyt kaikki Rauha S. Virtasen kirjat? Vau. :)

    VastaaPoista
  2. Larssonin näyttely on mökiltä kohtuullisen matkan päässä, joten mitään yöpymisiä ei tarvi suunnitella, siksi ajattelen, että olis helppo toteuttaa.
    Brittisarjat ovat ihan omaa luokkaansa, tätä sarjaa on kovasti kehuttu. Digiboxi on loistava keksintö, minäkin monesti talletan ja katson myöhemmin
    Mulla on nyt luultavasti kaikki, kun vielä luen ja luenkin.
    Flunssat ja muut pöpöt ovat joka syksyinen riesa, toivottavasti pääsette pian nuhasta.

    VastaaPoista