17 joulukuuta 2012

Tänä aamuna

Sellaista elämä on...Laulaa Juha Vainio taustalla. Yksi mieheni suosikeista. Siellä tuo siivoaa vessaa...mieheni. Minä leivoin äsken piirakan pohjan, iltaa varten. Lasten isovanhemmat ja miehen sisko tulevat käymään. Äsken soitettiin hammashoitolasta. Sain ajan tammikulle, paikka lohjennut.
Aamupäivällä käytiin lyhyesti kaupoilla. Minä eksyin Esprit-kauppaan ja ostin jotakin, kun kaikki olivat liki puoleen hintaan. Tulin kovasti iloiseksi, noista löydöistäni.
Viime päivinä olen rentoillut lukemalla Viveca Stenin ensimmäistä suomeksi ilmestynyttä dekkaria Syvissä vesissä. Stenin dekkarit sijoittuvat Tukholman saaristoon, Sandhamniin. Kesäidylliä, rantakallioita ja pitsihuviloita. Vastikään eronnut ja lapsensa menettänyt miespoliisi ja saaressa kesäisin asuva naisjuristi,lapsuudenystävät. He ratkovat saaressa tapahtuvia murhatapauksia. Yle Fem esittää parhaillaan Murha Sandhamnissa sarjaa, joka perustuu Stenin kirjoihin. Sopivan kevyttä minulle tällä hetkellä.
He kääntävät tyynynsä saadakseen esiin sen viileän puolen...Nyt kuunnellaan Ultra Bran vanhaa levyä. Sopii minulle...Mutta kohta on lähdettävä töihin, neljäksi tunniksi vain. Minulla on lyhyt päivä.



Tällaista. Arkea. Kaikkea hyvää joulunodotukseesi!

3 kommenttia:

  1. Hyvää arkea siellä! Tuo Murha Sandhamissa kuulostaa hyvältä.

    Ihania joulunaluspäiviä!

    VastaaPoista
  2. Kuten Katja, minäkin kiinnostuin Sandhamista, pitääpä etsiä kirjastosta. Ihanaa joulunodotusta sinullekin!

    VastaaPoista
  3. Hei te molemmat!
    Tuo Syvissä vesissä on miljöönsä puolesta ihana, vastaa hyvin nostalgiankaipuuseen : )
    Kiitos <3

    VastaaPoista