12 lokakuuta 2011

Tunnustus


    

  



Sain Lumiomenan Katjalta kivan haasteen ja tunnustuksen, kiitos! Tehtävänäni on kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestäni...

1.Syksy on lempivuodenaikani. Tykkään hiippailla villasukissa aamun sinisessä hämärässä, lukea sanomalehteä ja juoda isosta kupista kahvia tai teetä tumman suklaan kera.
2.Oma tila on minulle tärkeää, nautin hiljaisuudesta. Toisaalta hiljaisuuden jälkeen on kiva odottaa lapsia koulusta, jos olen sattunut viettämään vapaapäivää.
3.Illalla, kun on hiljaista on ihana istua tv:n ääreen katsomaan brittidraamaa esimerkiksi Downton abbeyta tai Candlefordin postineitiä. Iän myötä olen tullut tv:n suhteen entistä valikoivammaksi.
Myös elokuvissa on silloin tällöin mukava käydä. Odotan kovasti Missä kuljimme kerran elokuvan ensi-iltaa.
4.On ihana asua maalla omakotitalossa. Toisaalta, olen mieleltäni ehkä enemmän kaupunkilainen.Onneksi kaupunkiin on helppo päästä käymään, se riittää minulle.
5.Omalla mukavuusalueellani ei ole kiirettä,asioita tehdään spontaanisti, ei  järjestelmällisesti.Toisaalta sovituista asioista pidetään kiinni, olen turvallisuushakuinen.
6.Haluan ympäröidä itseni kauniilla tavaroilla. Minulle kaunis voittaa käytännöllisen.
7.En ole kilpailuhenkinen enkä suorittaja, pikemminkin mukavuudenhaluinen ja mielestäni kiltti, vähän turhamainenkin.
8. Uskon tunnemuistin merkitykseen. Vaarini lauloi minulle kansanlauluja ( koin voimakkaasti laulujen ilot ja surut...mutta köyhänä ei ole tohtinut vaan on jättänyt paikoilleen) ja luki myös paljon satuja...Hänen kanssaan ei ollut kiirettä vaan mukavaa ja verkkaista. Kulmakaapista sain ottaa mummun tekemää pannukakkua, sitä oli usein saatavilla. 

Haasteen saa ottaa omakseen, ken täällä käy!










     



2 kommenttia:

  1. Kiva, että otit haasteen vastaan. Tiedätkö, että sinun kahdeksasta kohdasta voin allekirjoittaa jokaisen! Tai en asu omakotitalossa maalla, vaan omakotitalossa pääkaupunkiseudulla, mutta onneksi melko maalaismaisesti hiekkatien varrella. :) Sinulla on ollut ihana vaari.

    VastaaPoista
  2. Hauska kuulla tuo, että allekirjoitat! Mun tekis mieli sanoa, että asumme pikkukaupungissa maalla, mutta se on liian hieno sana, koska eihän pikkukaupunkeja ole kuin rannikolla. Asumme siis maaseutukaupungissa, jonka keskustassa voi katsella 1970-80 luvun rakennuksia.
    Teidän hiekkatie kuullostaa paremmalta kun asfaltti.
    Vaari on tehnyt minuun suuren vaikutuksen. Ilman omintakeista vaariani en olisi se minä, joka haluan olla.

    VastaaPoista